Skip to main content

Hielspoorinfo Klantenservice

Alles over ruilen, retourneren, betalen, verzenden e.d.

Alles wat je wilt weten over bestellen in de shop, betalen, retourneren en wat dan ook vind je hier op deze pagina. Kan je toch iets niet vinden, bel of mail ons dan even. Je vind onze contactgegevens hier.
  • Verzending

    Alles over hoe wij je producten verzenden
    Let op: bestellingen gedaan voor 22:00 's avonds worden op werkdagen dezelfde dag nog verzonden!!!

    Wij verzenden onze artikelen via PostNL. Onze verzendingen worden verzorgd door FSA, een profesioneel distributiebedrijf dat op een zeer correcte en efficiënte manier je verzendingen verzorgd. Hierdoor kun je op werkdagen tot maar liefst 22:00 nog bestellen en kunnen wij je verzendingen nog opsturen! In de meeste gevallen zijn onze verzendingen daarom de volgende dag al bezorgd. Kijk voor de verwachte bezorgdatum van je pakket anders op deze link van PostNL.

    Let wel op dat we hiervan afhankelijk zijn van PostNL. Ook al hebben zij de beste service van alle bezorgdiensten, ook zij hebben soms last van vertraging

    distributie centrum

    Je krijgt altijd een email zodra wij je bestelling verzenden. In deze mail vind je een Track & Trace link waarmee je kunt zien wanneer de bestelling aan zal komen. Mocht om wat voor reden dan ook je bestelling niet direct verzonden kunnen worden, dan sturen wij je hier altijd een bericht over. Wij zijn van mening dat je altijd goed geinformeerd moet worden over je bestelling. Mocht er om wat voor reden dan ook iets fout gaan bij de verzending, neem dan even contact met ons op: wij zorgen altijd dat je je bestelling krijgt. Onze klanten geven ons niet voor niets een 9.0 voor klanttevredenheid...

    Tarief voor verzending

    De prijzen van de artikelen in de webshop zijn exclusief verzending. Bij een bestelling van meer dan €75,00 is verzending trouwens gratis voor Nederlandse klanten. Voor Belgie geldt dan een gereduceerd tarief ten opzichte van het standaardtarief.

    Lees hieronder per land meer details over de verzending:

    Verzending binnen Nederland: €4,95 (gratis boven de €75)

    Verzending tot een bestelwaarde van €75 kost €4,95, of de bestelling nu door de brievenbus past of niet. Boven de €75 bestelwaarde is verzending gratis!

    Onze meest verkochte producten (Strassburg Sock en de meeste zooltjes) passen gewoon door de brievenbus. Bij elk product staat een aparte vermelding als hij door de brievenbus past. Je hoeft er dan dus niet voor thuis te blijven. Bestel je meerdere producten of producten waarbij niet vermeld staat dat ze door de brievenbus passen, dan sturen we je bestelling als pakketje.

    In beide gevallen krijg je een Track & Trace code waarmee je je (brievenbus)pakje online kunt volgen. In 95% van de gevallen heb je je bestelling de werkdag na bestelling binnen.

    Verzending naar België: €9,00 (of €5,00 boven de €75)

    Verzendingen naar België sturen wij altijd als pakketpost en kost €9,00 tot een bestelwaarde van €75. Boven dat bedrag kost verzending €5,00.

    Je krijgt een Track & Trace code waarmee je je zending volledig online kunt volgen en PostNL levert ook nog eens standaard verzekering op deze pakketjes. In de praktijk gaat verzending sneller dan de gewone post, meestal heb je je bestelling de dag na verzending al binnen (ongeveer 80% van de gevallen), maar soms kan het 1 of 2 dagen langer duren.

    logopostnl 

    Vertraging

    In 90% van de gevallen worden onze pakjes snel bezorgd, maar soms heeft PostNL te maken met vertraging. Kijk dan even hier voor meer informatie:

    Vertraging? Klik hier

  • Retourneren / Ruilen

    Hoe retourneer je een artikel?
    In het kort: wij doen niet moeilijk: stuur het artikel (schoon en ongebruikt) gewoon binnen 14 dagen terug naar ons  retouradres in Almere en schrijf op de meegestuurde pakbon dat je wilt ruilen of je geld terug.

    Tip: pas je artikel even voordat je het echt gaat gebruiken. Mocht het dan niet goed passen, dan kun je het gewoon ruilen of retourneren.

    Je mag je artikel altijd zonder verdere opgaaf van redenen binnen 14 dagen terugsturen, mits schoon en niet gedragen (even passen mag natuurlijk, wij doen niet moeilijk). Dit is je wettelijk recht, en wij houden ons daar aan. Mede omdat wij zijn aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk heb je recht op terugbetaling binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, gerekend vanaf het moment dat je je pakje hebt ontvangen. Wij vragen je dan het artikel terug te sturen. Wel moet het artikel schoon, compleet en onbeschadigd geretourneerd worden, liefst zoveel mogelijk in of met de originele verpakking. Na ontvangst maken wij je aankoopbedrag dan weer naar je over. Let op: wij storten altijd terug op de rekening die het artikel ook betaald heeft. 

    NB: Voor de zooltjes van Footlogics geldt een uitgebreidere termijn: deze mag je ook als je ze gedragen hebt 30 dagen uitproberen en retourneren als ze niet bevallen.

    Ruilen

    Ook over ruilen doen wij niet moeilijk. Als het artikel bijvoorbeeld niet goed past kun je het gewoon terug sturen, wij sturen je dan de goede maat weer op, ook hier natuurlijk weer onder voorwaarde dat het artikel compleet en onbeschadigd geretourneerd wordt, liefst zoveel mogelijk in of met de originele verpakking.

    Retour sturen

     Zorg dat je altijd een briefje met je gegevens en je ordernummer meestuurt zodat wij weten dat het pakje van jou komt. Het makkelijkst is als je gewoon de pakbon meestuurt, daar staan die gegevens allemaal al op. Schrijf er dan ook bij of je wilt ruilen of dat je je geld terug wilt.

    Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Hielspoorinfo niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom bij het opsturen altijd om een verzendbewijs en bewaar dit goed!

    Gedeeltelijke retourzending bij meerdere producten

    In het geval dat je meerdere producten besteld hebt en daardoor geen verzendkosten hoefde te betalen omdat je boven het daarvoor gestelde drempelbedrag hebt besteld, en je retourneert een deel van de producten, dan kan het zijn dat je daardoor alsnog onder de drempel voor gratis verzending komt. In dat geval verrekenen wij het terug te storten bedrag met de alsnog te betalen verzendkosten.

    Kosten van het retour sturen

    De kosten van het retour sturen zijn wel voor je eigen rekening (ook dit is volgens de regels van het Keurmerk). 

    Retour adres

    Stuur je artikel graag naar het volgende retour adres:

    FSA - Hielspoorinfo
    Vlotbrugweg 8
    1332 AH Almere (NL)

  • Betaling

    Alles over betalen in de webshop

    Tijdens het bestel proces krijg je de keuze uit meerder betalingsmogelijkheden. Je betaling loopt via onze iDEAL provider Mollie. Ttijdens het afrekenen en op je bankafschrijving zie je daarom dat je betaalt aan "Stichting Mollie Payments", en niet direct aan Hielspoorinfo. Dit is ook de reden dat wij bij eventueel geretourneerde artikelen  het aankoopbedrag alleen kunnen terugstorten op de rekening waarmee je betaald hebt.

    Betaalmethodes

    Je kunt tijdens het afrekenen kiezen voor de volgende betaalmethodes:

    • Ideal
    • Creditcard
    • Paypal
    • Overmaken via de bank 
    • Bancontact
    • KBC
    • Sofort
    • En binnenkort mogelijk nog meer
  • Klachtenafhandeling

    Hoe meld je een klacht?

    Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over onze producten en of dienstverlening. Wij willen je graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. Je kunt dan mailen naar:
    info@hielspoorinfo.nl of gebruik maken van ons contactformulier. 

    Vermeld in je klacht de volgende punten:

    • Het order-nummer
    • Uw klacht
    • Uw contact gegevens

    Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt je van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

  • Algemene voorwaarden

    De algemene voorwaarden vind je op een aparte pagina:
  • Privacy verklaring

    Onze privacy verklaring vind je op een aparte pagina:
  • Webshop Keurmerk

    Lid van Stichting Webshop Keurmerk

    Wij zin lid van Stichting Webshop Keurmerk. 

    logo a large

    Stichting Webshop Keurmerk verklaart datHielspoorinfo een geldig lid is en daarmee voldoet aan de Keurmerk-code.
    Hielspoorinfo hanteert tevens de algemene voorwaarden zoals voorgeschreven door Stichting Webshop Keurmerk. En kunt u voor geschillen terecht op onze website.

    Hielspoorinfo is voor het eerst geregistreerd op 19 maart 2013.

    Bekijk inschrijving

Verzending
Let op: bestellingen gedaan voor 22:00 's avonds worden op werkdagen dezelfde dag nog verzonden!!!

Wij verzenden onze artikelen via PostNL. Onze verzendingen worden verzorgd door FSA, een profesioneel distributiebedrijf dat op een zeer correcte en efficiënte manier je verzendingen verzorgd. Hierdoor kun je op werkdagen tot maar liefst 22:00 nog bestellen en kunnen wij je verzendingen nog opsturen! In de meeste gevallen zijn onze verzendingen daarom de volgende dag al bezorgd. Kijk voor de verwachte bezorgdatum van je pakket anders op deze link van PostNL.

Let wel op dat we hiervan afhankelijk zijn van PostNL. Ook al hebben zij de beste service van alle bezorgdiensten, ook zij hebben soms last van vertraging

distributie centrum

Je krijgt altijd een email zodra wij je bestelling verzenden. In deze mail vind je een Track & Trace link waarmee je kunt zien wanneer de bestelling aan zal komen. Mocht om wat voor reden dan ook je bestelling niet direct verzonden kunnen worden, dan sturen wij je hier altijd een bericht over. Wij zijn van mening dat je altijd goed geinformeerd moet worden over je bestelling. Mocht er om wat voor reden dan ook iets fout gaan bij de verzending, neem dan even contact met ons op: wij zorgen altijd dat je je bestelling krijgt. Onze klanten geven ons niet voor niets een 9.0 voor klanttevredenheid...

Tarief voor verzending

De prijzen van de artikelen in de webshop zijn exclusief verzending. Bij een bestelling van meer dan €75,00 is verzending trouwens gratis voor Nederlandse klanten. Voor Belgie geldt dan een gereduceerd tarief ten opzichte van het standaardtarief.

Lees hieronder per land meer details over de verzending:

Verzending binnen Nederland: €4,95 (gratis boven de €75)

Verzending tot een bestelwaarde van €75 kost €4,95, of de bestelling nu door de brievenbus past of niet. Boven de €75 bestelwaarde is verzending gratis!

Onze meest verkochte producten (Strassburg Sock en de meeste zooltjes) passen gewoon door de brievenbus. Bij elk product staat een aparte vermelding als hij door de brievenbus past. Je hoeft er dan dus niet voor thuis te blijven. Bestel je meerdere producten of producten waarbij niet vermeld staat dat ze door de brievenbus passen, dan sturen we je bestelling als pakketje.

In beide gevallen krijg je een Track & Trace code waarmee je je (brievenbus)pakje online kunt volgen. In 95% van de gevallen heb je je bestelling de werkdag na bestelling binnen.

Verzending naar België: €9,00 (of €5,00 boven de €75)

Verzendingen naar België sturen wij altijd als pakketpost en kost €9,00 tot een bestelwaarde van €75. Boven dat bedrag kost verzending €5,00.

Je krijgt een Track & Trace code waarmee je je zending volledig online kunt volgen en PostNL levert ook nog eens standaard verzekering op deze pakketjes. In de praktijk gaat verzending sneller dan de gewone post, meestal heb je je bestelling de dag na verzending al binnen (ongeveer 80% van de gevallen), maar soms kan het 1 of 2 dagen langer duren.

logopostnl 

Vertraging

In 90% van de gevallen worden onze pakjes snel bezorgd, maar soms heeft PostNL te maken met vertraging. Kijk dan even hier voor meer informatie:

Vertraging? Klik hier

Ruilen en retourneren
In het kort: wij doen niet moeilijk: stuur het artikel (schoon en ongebruikt) gewoon binnen 14 dagen terug naar ons  retouradres in Almere en schrijf op de meegestuurde pakbon dat je wilt ruilen of je geld terug.

Tip: pas je artikel even voordat je het echt gaat gebruiken. Mocht het dan niet goed passen, dan kun je het gewoon ruilen of retourneren.

Je mag je artikel altijd zonder verdere opgaaf van redenen binnen 14 dagen terugsturen, mits schoon en niet gedragen (even passen mag natuurlijk, wij doen niet moeilijk). Dit is je wettelijk recht, en wij houden ons daar aan. Mede omdat wij zijn aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk heb je recht op terugbetaling binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, gerekend vanaf het moment dat je je pakje hebt ontvangen. Wij vragen je dan het artikel terug te sturen. Wel moet het artikel schoon, compleet en onbeschadigd geretourneerd worden, liefst zoveel mogelijk in of met de originele verpakking. Na ontvangst maken wij je aankoopbedrag dan weer naar je over. Let op: wij storten altijd terug op de rekening die het artikel ook betaald heeft. 

NB: Voor de zooltjes van Footlogics geldt een uitgebreidere termijn: deze mag je ook als je ze gedragen hebt 30 dagen uitproberen en retourneren als ze niet bevallen.

Ruilen

Ook over ruilen doen wij niet moeilijk. Als het artikel bijvoorbeeld niet goed past kun je het gewoon terug sturen, wij sturen je dan de goede maat weer op, ook hier natuurlijk weer onder voorwaarde dat het artikel compleet en onbeschadigd geretourneerd wordt, liefst zoveel mogelijk in of met de originele verpakking.

Retour sturen

 Zorg dat je altijd een briefje met je gegevens en je ordernummer meestuurt zodat wij weten dat het pakje van jou komt. Het makkelijkst is als je gewoon de pakbon meestuurt, daar staan die gegevens allemaal al op. Schrijf er dan ook bij of je wilt ruilen of dat je je geld terug wilt.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Hielspoorinfo niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom bij het opsturen altijd om een verzendbewijs en bewaar dit goed!

Gedeeltelijke retourzending bij meerdere producten

In het geval dat je meerdere producten besteld hebt en daardoor geen verzendkosten hoefde te betalen omdat je boven het daarvoor gestelde drempelbedrag hebt besteld, en je retourneert een deel van de producten, dan kan het zijn dat je daardoor alsnog onder de drempel voor gratis verzending komt. In dat geval verrekenen wij het terug te storten bedrag met de alsnog te betalen verzendkosten.

Kosten van het retour sturen

De kosten van het retour sturen zijn wel voor je eigen rekening (ook dit is volgens de regels van het Keurmerk). 

Retour adres

Stuur je artikel graag naar het volgende retour adres:

FSA - Hielspoorinfo
Vlotbrugweg 8
1332 AH Almere (NL)

Betaling

Tijdens het bestel proces krijg je de keuze uit meerder betalingsmogelijkheden. Je betaling loopt via onze iDEAL provider Mollie. Ttijdens het afrekenen en op je bankafschrijving zie je daarom dat je betaalt aan "Stichting Mollie Payments", en niet direct aan Hielspoorinfo. Dit is ook de reden dat wij bij eventueel geretourneerde artikelen  het aankoopbedrag alleen kunnen terugstorten op de rekening waarmee je betaald hebt.

Betaalmethodes

Je kunt tijdens het afrekenen kiezen voor de volgende betaalmethodes:

  • Ideal
  • Creditcard
  • Paypal
  • Overmaken via de bank 
  • Bancontact
  • KBC
  • Sofort
  • En binnenkort mogelijk nog meer
Klachten afhandeling

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over onze producten en of dienstverlening. Wij willen je graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. Je kunt dan mailen naar:
info@hielspoorinfo.nl of gebruik maken van ons contactformulier. 

Vermeld in je klacht de volgende punten:

  • Het order-nummer
  • Uw klacht
  • Uw contact gegevens

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt je van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Algemene voorwaarden

Ben je op zoek naar onze algemene voorwaarden? Je vind ze hier, op een eigen pagina op onze website:

Klik hier voor onze algemene voorwaarden

 

 

Privacy verklaring

Ben je op zoek naar onze algemene voorwaarden? Je vind ze hier, op een eigen pagina op onze website:

Klik hier voor onze privacy verklaring

 

 

Webshop Keurmerk

Wij zin lid van Stichting Webshop Keurmerk. 

logo a large

Stichting Webshop Keurmerk verklaart datHielspoorinfo een geldig lid is en daarmee voldoet aan de Keurmerk-code.
Hielspoorinfo hanteert tevens de algemene voorwaarden zoals voorgeschreven door Stichting Webshop Keurmerk. En kunt u voor geschillen terecht op onze website.

Hielspoorinfo is voor het eerst geregistreerd op 19 maart 2013.

Bekijk inschrijving