Hielspoor en massage

Voet massage voor hielspoorMassage is ook een manier om hielspoor / fasciitis plantaris te behandelen, als zo vaak ook weer in combinatie met andere behandel methodes. De behandeling richt zich vooral op de kuiten en de voet(zool). De spieren worden daardoor minder stijf, en kunnen zich dan ontspannen. Harde spierknopen worden weer los gemaakt, en de bloedcirculatie wordt gestimuleerd. Dat brengt dan weer verlichting voor de peesplaatontsteking. Behalve genezend voor hielspoor is het dus ook een prettige behandel methode die pijn verlichtend kan werken.

Een eenvoudige manier om thuis wat aan massage voor je hielspoor te doen is het onder de peesplaat heen en weer rollen met een golfbal, of eventueel een tennisbal als dit pijnlijk is. Gewoon veel doen, bv terwijl je achter je bureau zit te werken.

Een alternatief (of combinatie) voor massage is triggerpoint massage, check eventueel dit artikel.

Deze video van sportsinjuryclinic.net toont hoe een massage in zijn werk zou kunnen gaan:

 

Reacties  

 
#1 Rosanna 06-04-2012 09:22
ik loop nu al bijna 2 jaar met hielspoor dan is het weer even wat minder en dan is de pijn niet te houden zoals nu
ik heb inmiddels zooltjes,shockw ave therapie en bij een natuurgeneeskun de geweest en tot nu toe helpt er helemaal niks morgen weer naar de huisarts ik hoop dat hij me echt kan helpen want zo gaat het niet meer!
 
 
#2 Annemiek 25-04-2012 06:55
Ik heb nu ongeveer 1 jaar hielspoor. Heb ook van alles geprobeerd. Gelhakjes, injecties, koelen, rekken, Shockwave therapie, elektrische golven, podologische schoenen,`s nachts zitten beide voeten in het gips,enz. Loop momenteel op MBT schoenen, en dit gaat enigszins, als ik maar niet te lang hoef te lopen of staan. Ga nu starten met de pijnpoli en ben erg benieuwd. Kan momenteel steeds minder, en ook mijn knieën beginnen nu op te spelen door het verkrampte en zeer pijnlijke lopen.
 
 
#3 Toine 07-03-2013 12:55
Helaas help shockwave therapie niet ook frictioneren is zinloos!!!! Is ook een passieve therapie. Wel helpt drie keer per dag rekken, korte kuitspieren en lange kuitspieren.. En vooral extentrisch trainen... Zoek maar op, legio voorbeelden van. Op de trap, kom omhoog 2 tellen 6 a zeven tellen weer terug. Op sportschool, calf raises 2 tellen jezelf wegduwen langzaam weer terugkomen. Heeft bij mij super geholpen. Verder veel op blote voeten lopen en hakjes helpen ook niet.. Ja maak geen reclame hier..:) Kijk ook of je een therapeut vindt, die een disbalans in je lichaam vindt en niet alleen lokaal kijkt.. Problemen kunnen ook ontstaan door bekkenprobleem of rugklachten, slechte houding , overgewicht, (valgus of varus)stand knieën enz..Niet alleen lokaal behandelen dus.!!!